23948sdkhjf

Hver syvende forbruger truer virksomheder med Facebook

"Shitstorms" er forbrugernes nye våben.
Forbrugerne var fået et effektivt pressionsmiddel over for butikker ved at true med dårlig omtale på sociale medier, skriver Politiken.

15 procent af de adspurgte i en ny undersøgelse svarer, at de en eller flere gange har advaret en udbyder af varer eller services om, at de ville lægge dårlige anmeldelser på nettet. Undersøgelsen er gennemført af Megafon for Politiken.

- Jeg tror desværre, at det er ret almindeligt, at kunderne truer med dårlig omtale. Det er, hvad vi hører, siger markedschef for handel i Dansk Erhverv Lone Rasmussen, der tilføjer, at forbrugerne nogle gange går galt i byen i deres angreb.

Dansk Erhverv oplyser for eksempel, at slikkæden Candy King mistede 20 procent af deres omsætning efter en uretmæssig anklage om salg af uhumsk slik.

Ifølge lektor Per Østergaard Jacobsen fra CBS behøver en shitstorm dog ikke være dårligt nyt for en virksomhed, for hvis anklagen er uberettiget, så kan stemningen vende, og kunderne begynde at bakke op om virksomheden i stedet.

Det skete for eksempel for Kähler i forbindelse med sagen om den famøse jubilæumsvase, påpeger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096